Sunday, June 28, 2009

Borneo Beatdown-Travel to the Tropical Adventure

huh....(sigh).baru shj balik dari miri hari ini dan tertidur diatas sofa sungguh lena sekali shinggalah mak aku bising "bangun gik,dah siang dah" sungguh indah kata2 tersebut,rindu aku mendengar nya selepas 4 hari travelling.

ok,berbalik kepada topik utama..aku ceritakan dari A-Z supaya korang boring hingga hisap rokok 20 btg sekali gus..

-25 haribulan-
aku,kris dan haizan memulakan perjalanan kami ke miri dengan menaiki bas ke sarikei. dalam pukul 9 lebih,aku dan haizan berangkatan ke terminal selepas habis membungkus barang2 masing2. kris sudah berada di terminal di hantar oleh mem(bini) nya. kami bertolak dlm pukul 10pm lebih kerana bas tersebut lambat,sempat juga kami bertemu Saiful (united kids of Oi!) sebelum berangkat..thank u pul,ko memang sahabat yang baik..



di dalam bas aku dan kris duduk sama,manakala haizan pula duduk bersama pakcik tua
didalam bas,kami agak bosan dan aktiviti yg paling sesuai ialah mendengar mp3 dan TIDUR..

-26 haribulan-
kami sampai di sarikei pukul 3 am lebih (aku rasalah sebab aku tak tengok jam,ngantok)
kami disambut oleh Rudi (teman kami di Kuching,bekerja di Sarikei). tiba sahaja di rumah nya,kami membuat pendaratan kecemasan di tilam dan terus tidur..

pada paginya,kami dibawa jay jay bersarapan di kedai mamak..time ni semua sedap,perut lapar..huhu.singgah ke rumah vokalis kami (sepul kecik) lalu men-smackdown kn dia kerana tak pergi jemput kami di terminal semalam.
di pekan sarikei aku dan kris pergi membeli stokin tetapi hampa kerana semuanya mahal belaka..cis,stokin pun mahal dr roti canai aku makan pagi tadi..aku rasa semua org sarikei ni kaya2 belaka..

tepat jam 1 tghari,kami memulakan perjalanan ke miri.bosan,mengantuk,lapar..itu sahaja aku dpt katakan dlm perjalanan tersebut.kami tiba di miri pada pukul 8 mlm,dan terus mencari tpt tinggal..selepas check in dan rehat2,kami semua berjalan kaki ke tpt mkn berdekatan hotel kami..mahal sial!!aku mkn nasi campur (hotdog+sayur) RM4! cibai,lari bajet..
selepas mengambil si Peggy (budak miri) kami berehat di Home Away bersama bro2 Cannibal Landlord. dorg sungguh cool,rindu aku nak lepak sama korg lagi.huhu..
bila malam mula semakin tua,kami pun balik ke hotel dan tidur..

-27 haribulan-


jam 9 pagi aku yg pertama sekali bangun dan mengejut kan mereka yang lain (semangat bah mok main ritok) walaupun mereka sungguh liat tahap cipan tetapi aku tetap berusaha mengejut kan mereka..selepas semua bangun,kami memulakan aktiviti kurang sihat -SMACKDOWN- haizan merupakan watak utama dlm aktiviti ini..ya,kurang serius..

selepas aku dan kris mengambil Peggy dan rakan2 nya,kami terus ke Taman Awam kerana kami terpaksa menunggu budak2 Brunei. dorg shj yg tahu jalan ke tempat gig. Pukul 3-4 ptg kami sampai di Borneo Tropical Rainforest Miri. security nya org indon aku rasa,punyala bengap x bagi kami masuk..huh..
selepas berbincang dengan guard tersebut kami pun dpt masuk..
tpt nya sungguh menarik,dlm hutan boss...mestilah best...

selepas semua band habis soundcheck,event itu pun dimulakan pada pukul 7 malam..
semua band kebanyakan nya dari brunei..sungguh mantap..like hell fest!!
but mostly bnyk yg lagu cover,tp seronok juga tgok dorg..
paling aku suka ialah Cannibal Landlord sebab dorg cover lagu As Blood Runs Black,feveret aku doh..huhuuhu..
Restart main malam tu tak seberapa,kami main semua lagu sendiri mungkin sbb tu crowd senyap sepi ja..huhu..boring aku perform mlm tu,crowd duduk mcm menonton Akademi Fantasia..this is Beatdown,not Sitdown(ingat lagi aku kata2 kerol selaku organizer selepas kami perform aritu) tenkiu bro,for inviting us..
since aku penat dan lapar hidu bau burger sana (nak beli tp mahal RM10 boss)
aku x dpt review gig itu sgt..aku sungguh exhausted,kalau aku handphone mesti dah kaler merah bar bateri tu..

malam selepas gig,kami lepak dgn budak2 cannibal landlord dan brunei kat SRS..
tp sebelum tp kami mkn dulu kat Home Away,gila la lapar..huhu..roti john aku beli x sampai 5 minit dh habis..shit..aku x suka lapar..
balik hotel,aku terus tido..ZzzZzzzZzz...

-28 haribulan-
balik! balik! yea!!!!
selepas bangun,kami pergi breakfast di kedai feveret kami iaitu ChiliPeppers..nasik lemak kaw2 sedap..
rugged dowh,rumah tengah2 hotel!! teka mcm sapa? ini gambar tokey chillipepers nasik lemak kaw2

pastu kemas2 barang,check out terus berangkat..sori kepada Peggy dan lain2 x sempat nak jumpa,kami rushing sbb kris esok kerja awal..
malas aku nak tulis psl perjalanan lagi,boring...
sampai ja kat rumah aku baring kat sofa terus Off line..tit tit tit tit...

demikianlah perjalanan kami ke miri..walaupun show kami tidak mantap tp kami enjoy dpt travel2 mcm nih..penat but worth it..bnyk pengalaman kami timba..kenalan juga pun bertambah..
disini aku ucapkan terima kasih kepada: Rudy (sebab bagi tido rumah kejap), Jay Jay (bawak jalan2 kat Sarikei), Amin,Rokak,Ajis,Kerol,Jirim,e e (jadi roadies kami), Peggy (sbb tlg tunjuk jln walaupun ko selalu mensesatkan kami), KBHC (Kuala Belait Hardcore Crew), Cannibal Landlord (u guys r awesome) Kerol Malice My Shadow (for inviting us and support us,simpan baju tu baik2 bro,hehehe) kepada sapa2 saja yg tolong kami..tanpa kamu semua,ini semua x kan berlaku..
last word: peace out!

No comments: